Od 25 maja 2018 roku obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
- Administrator Danych Osobowych
Administratorem danych jest Stowarzyszenie Polskich Plecionkarzy z siedzibą w: Chrusty 1 , 62-590 Golina (dalej jako „Administrator” lub „Stowarzyszenie”).
We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz korzystaniem z praw związanych z przetwarzaniem danych należy się kontaktować pod adresem e-mail: polscyplecionkarze@wp.pl
- Dane osobowe
Przetwarzamy dane osobowe w związku z prowadzoną działalnością statutową . Znaczna większość danych pochodzi bezpośrednio od Państwa (członkowie, pracownicy, współpracownicy, klienci, uczestnicy wydarzeń, podwykonawcy).
Stowarzyszenie przetwarza także pewne kategorie danych osobowych, które nie zostały uzyskane bezpośrednio od Państwa.
- Podstawa prawna i cel przetwarzania danych
Przetwarzamy dane osobowe:
- Na podstawie zgody uzyskanej od osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
- Dla wypełnienia zobowiązań wynikających z zawartych umów (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
- Dla wypełnienia obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
- Dla wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO)
- Do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Stowarzyszenie lub stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f)
- Przekazywanie i powierzanie danych osobowych
Dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom w celu wypełnienia zobowiązań umownych, w celu wykonania ciążącego na Stowarzyszeniu obowiązku prawnego, w oparciu o Państwa zgodę lub dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Stowarzyszenia lub strony trzeciej.
Odbiorcami mogą być w szczególności upoważnieni pracownicy Stowarzyszenia oraz firmy zewnętrzne świadczące na rzecz Stowarzyszenia usługi wewnętrzne (np. usługi księgowe, IT czy związane z wysyłaniem newslettera branżowego).
Przekazane dane przetwarzane są zgodnie z poleceniami Stowarzyszenia oraz w ograniczonym do tych poleceń zakresie.
- Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich (poza Unię Europejską)
Dane osobowe przetwarzane przez Stowarzyszenie nie są przekazywane do odbiorców w krajach spoza Unii Europejskiej.
- Jak długo Stowarzyszenie będzie przetwarzało dane osobowe
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, tj.:
- w zakresie realizacji zawartej ze Stowarzyszeniem umowy – do czasu zakończenia jej realizacji, a po tym czasie przez okres wymagany przepisami prawa lub na potrzeby realizacji ewentualnych roszczeń;
- w zakresie wypełniania zobowiązań prawnych ciążących na Stowarzyszeniu, w związku z prowadzeniem działalności i realizacją zawartych umów – do czasu wypełnienia tych obowiązków przez Stowarzyszenie;
- w zakresie marketingu bezpośredniego (newsletter) realizowanego w oparciu o zgodę do czasu wycofania zgody na takie przetwarzanie;
- do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów Stowarzyszenia stanowiących podstawę tego przetwarzania lub do czasu wniesienia przez Państwa sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, o ile nie występują prawnie uzasadnione podstawy dalszego przetwarzania danych.
- Jakie prawa przysługują Państwu w związku z danymi osobowymi?
Osobom, których przetwarzane dane dotyczą przysługują następujące prawa:
- żądanie dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych osobowych lub do ich usunięcia;
- wycofanie w dowolnym momencie udzielonej wcześniej zgody na przetwarzanie danych osobowych;
- wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
- wniesienie skargi do organu nadzorczego.